С вече често сещания по цяла Европа e- велосипед има също предлагане на тяхното подправяне. Велосипедната промишленост, представяна от CONEBI, обаче изразява силна позиция срещу тази практика, тъй като карането на манипулирани e-велосипеди по обществената пътна мрежа може на само да доведе да технически проблеми и такива с безопасността но и да доведе до сериозни правни последици. Карането на подправен e-велосипед по обществен път можа да доведе до наказателно преследване. Карането на подправен e-велосипедbike също води до риска от обезсилване на застраховката за трета страна или срещу телесна повреда. Нещо повече, велосипедистите рискуват да загубят своята гаранция и обезсилят възможността за рекламации.
За да подкрепи допълнително тази позиция, CONEBI подготви само-задължение за предотвратяване на подправяне на е-велосипеди. Всички подписали страни, започвайки с национални индустриални асоциации до световни компании, работещи в индустрията, се задължават да гарантират, че са изпълнени всички приложими изисквания за борба с подправянето, да оценяват непрекъснато и подобряват съществуващите стандарти, както и да повишават осведомеността за тази незаконна практика сред съответните заинтересовани страни като търговци на дребно чрез обучения, документация, семинари и кампании
Докато по-голямата част от каращите е-велосипеди не подправят своите велосипедите си, CONEBI е загрижен за негативния ефект, който незаконните действия на няколко ще имат върху невинните много, които спазват закона. CONEBI силно вярва, че настоящата регулаторна рамка за е-велосипеди е подходяща и еднаквото третиране на е-велосипеди и велосипедите е от основно значение за нарастването на използването на е-велосипеди през последните години. CONEBI обаче вижда подправянето като заплаха за тази стабилна рамка. Ето защо има силна мотивация за велосипедната индустрия да се бори с подправянето.
Ерхард Бюхел, президент на CONEBI: „Велосипедната промишленост приема темата за подправянето много сериозно и е започнала няколко действия за ограничаване на тази опасна практика. Това само-задължение е само един стълб от цялостната ни стратегия. Освен това надзорът на пазара трябва да бъде засилен на национално ниво, подкрепен от европейското законодателство. Не на последно място, ние силно осъждаме продажбите на комплекти за подправяне, които застрашават безопасността на потребителите, тъй като е-велосипеда не е проектиран за такава повишена скорост. Затова призоваваме европейските законодатели да забранят категорично продажбата, прилагането и използването на подправящо оборудване “
CONEBI работи заедно със своите членове, технически експерти и други асоциации за изготвяне на допълнителна информация, която ще помогне да се следват стъпките на самообвързването, включително, но не само, информационни материали за рисковете и опасностите от подправяне, съвети как да си сътрудничите с национални органи за надзор на пазара, както и изграждане на партньорства със сходни асоциации, потребителски организации, търговци на дребно, полиция, институти за изследване на произшествия и за изпитване.
Пълният текст на само-задължението и всички подписали го може да бъде намерен тук.